Cooking Class - Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ineke & Tim . - WaarBenJij.nu Cooking Class - Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ineke & Tim . - WaarBenJij.nu

Cooking Class - Hoi An

Door: Tim & Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke & Tim

26 Februari 2017 | Vietnam, Hoi An

21 februari - Cooking Class

Vandaag hebben we een Vietnamese Cooking Class! We gaan al vroeg op pad met een internationale groep van 10 personen.
Eerst de markt opgegaan voor groente, fruit, vlees en vis. Uitleg gekregen waar je op moet letten. Haha dat is wel iets anders dan de vitrines van de Appie!! Toen op de boot over de rivier richting kook locatie waar we overstappen in een kleine ronde bamboe boot met een Vietnamese roeier. Door de kokospalmen gevaren, die als mangrove bossen in het water staan, naar krabbetjes gevist die daar verscholen zitten. Alles stond al klaar.....wauw zo netjes! Eerst een sapje drinken en het vlees marineren. Toen aan de slag met ons 4-gangen menu ( wij hoeven alleen te mengen, te bakken en op te dienen):
Vietnamese Salad Rolls met sauce
Sizzling Vietnamese Crêpes met Peanut Hoisin Sauce
Sea food fried noodles met Nuoc Cham dippend sauce
Grilles porc with noodles with selfmade sauce
Ananas
Dit was onze lunch! Pff ik heb niet eens alles gegeten hoor - het was zo veel!
Maar wel super leuk om te doen.
De gehele workshop was enorm goed georganiseerd. Om 15.00 uur terug in ons hotel, koffie gedronken en naar het stand gefietst, even het hoofd leeg en lekker bewegen.

We hebben wel een dagje rust verdiend......dus op naar het strand. Mooi strandje gevonden met goede bedden met matrasje en grote parasol voor € 1,60 en alle drankjes en hapjes worden bij je afgeleverd. Heerlijk briesje bij een strak blauwe hemel. Top dag! Van z'on dagje strand wordt je stijf en dus nog een keer langs de Spa en Ien neemt er meteen een beauty behandeling bij.

23/2 Vandaag EcoTour per fiets langs de rijstvelden met uitleg over het irrigatie systeem, zaaien en planten, onderhoud, oogsten, verwerken en opbrengst. En daarna zelf ploegen en egaliseren achter een waterbuffel en rijst planten. Bij dit werk sta je met alles tot aan je kuiten in de modder. Brrr errrug glibberig. Daar geluncht en zonder gids op de fiets naar ons hotel terug gereden. Even lekker douchen :)
Naar het oude centrum, lekker rondgelopen en geshopt; tas, tandenborstel, souvenirs, sjaal en bijna sportschoenen. Ik pas een schoen en trok het lipje eraf. Die schoenen wil ik natuurlijk niet waarop de verkoopster zo vreselijk boos werd. Ik heb wel 10 X sorry gezegd maar het mocht niet baten.
Was echt heel gezellig druk en verlicht. Een fijne avond.

• 26 Februari 2017 - 12:11

Weslie:

Zo te lezen hebben jullie een heerlijke vakantie!

• 26 Februari 2017 - 12:46

Nelllie Vijn:

Ik zou wel met jullie meegewild hebben.zon mooie reis en al die welness oorden heerlijk.
    Fijn dat jullie het zo mooi hebben.lieve groet

• 26 Februari 2017 - 18:18

Lucienne:

Jajaja.....life is vurrukkeluk......daar......heerlijk dat eten en geweldig leuk zo'n cook workshop en dan die zalige wellness.....zucht.....geniet nog maar lekker hoor....ik verwacht als jullie terug zijn een heerlijke massage op 10 maart

• 27 Februari 2017 - 09:50

Jannie IJda:

Wat ziet dat eten er lekker uit! Ik krijg er al trek in. En wat staat Ineke mooi op de foto met koksmuts.
    Jullie maken heel wat mee, geweldig.

• 05 Maart 2017 - 10:40

Nellie:

Wat byzonder om mee te maken.toen we in india waren stonden ze ook met blote voeten in het water.
    tussen de slangen.brr.het zal wennen zijn om weer thuis te zijn na zon avontuur.en weer anders eten
    lieve groet