14/15 feb Ninh Binh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ineke & Tim . - WaarBenJij.nu 14/15 feb Ninh Binh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ineke & Tim . - WaarBenJij.nu

14/15 feb Ninh Binh

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Ineke & Tim

15 Februari 2017 | Vietnam, Hanoi

met de trein.
De trein in Vietnam - net even wat anders dan de NS. Een conducteur per wagon en ruim 2 uur over 100 km!!! Maar verder zeer comfortabele verstelbare stoelen en keurige toiletten........moeilijke keuze is op welke ga ik (niet)?!
Ninh Binh is zoals het op Google al vermeld stond, niet de plaats om te zijn. Met de taxi (een snorder) naar onze gereserveerde Natural Homestay. Alles nieuw en eenvoudig en zeer rustig gelegen tussen de uitgestrekte rijstvelden waar druk geplant wordt. In de middag na een lokale lunch een wandeling langs de rivier en rijstvelden gemaakt. 's Avonds door de eigenaar, die zeer aardig, gastvrij en behulpzaam is, van ons verblijf uitgenodigd voor het diner. Vietnamese pot (lijkt op bouillon fondue) gegeten samen met nog andere gasten. Was gezellig en lekker. Het is hier nogal frisjes dus maar een extra deken gevraagd. Dan heerlijk slapen; met de optie op landelijk (uit)slapen. En.......inderdaad landelijke gewekt door de megafoon die de rijstplanters oproept om 5 uur! Tja je moet geen slapende honden wakker maken en die ene haan heeft net iets meer volume dan die andere. Ien moest met oordoppen verder en Tim had niets gehoord .

Laat ontbijtje. Om 12 uur met een door de eigenaar geregelde auto met chauffeur naar een schitterende klim, genaamd "Hang Mua" afgereisd.
De 500 treden omhoog gingen goed - afdalen op zo'n basalt blokken trap neemt wat meer tijd. Pffffff lastig maar zeer de moeite waard.
Daarna door naar de Pagode "Bich Dong". Mooi....maar met nog wel een uitdaging voor een restaurateur. Terug in onze Homestay de voeten en benen door een lokale masseuse laten masseren en de eigenaar gevraagd of hij voor ons wilde koken en weer lekker Vietnamees gegeten.

Morgen gaat de reis naar Cuc Phuong National Park 58 km hier vandaan. We hebben dezelfde chauffeur weer gevraagd want daar zijn we tevreden over.

• 15 Februari 2017 - 20:22

Lucienne:

Volgens mij is het echt genieten.....leuke uit staples, mooie dingen zien....lekker eten...en vooral relaxen......
    Groetjes,
    Lucienne

• 16 Februari 2017 - 10:30

Nellie Vijn:

Wat zien jullie een hoop en het lijkt ons een prachtige reis ook met de trein.en ook de gastvrijheid
    van de mensen.lieve groet piet en nellie

• 16 Februari 2017 - 19:45

Weslie:

Ziet er mooi uit allemaal! Jullie genieten. Mooie foto's! Ik zag offer fruit en offergeld, klopt dat?

• 16 Februari 2017 - 20:20

Jannie IJda:

Jullie maken heel veel mee, mooie natuur en massages. Geniet maar lekker.

Tags: Hang Mua